Przeprowadzasz się do nowego mieszkania? Nie chcesz co tydzień sprawdzać, czy pod poprzedni adres przyszła nowa korespondencja? Nie będziesz mieć możliwości odbioru listów z dotychczasowego adresu zamieszkania? Złóż żądanie dosyłania przesyłek i przekazów pocztowych pod wskazany przez Ciebie adres.
Procedura jest bardzo łatwa i sprowadza się do dwóch prostych kroków:
- Pobierz i wypełnij formularz (kliknij tutaj, aby pobrać w formacie pdf). W formularzu należy wskazać dotychczasowy adres oraz adres pod który ma być przekierowana korespondencja (nie musi to być Twój adres zamieszkania/zameldowania).
- Złóż wypełniony formularz w swoim dotychczasowym oddziale pocztowym (należy przy tym okazać dowód osobisty celem potwierdzenia tożsamości).
Możesz samodzielnie określić okres obowiązywania przekierowania (maksymalnie rok czasu).
Koszt tej usługi wynosi 5,54 zł brutto za przyjęcie żądania (płatne jednorazowo przy złożeniu formularza). Jeśli wskazany przez nas adres do dosyłania przesyłek znajduje się w obrębie tego samego urzędu pocztowego, nie poniesiemy żadnych dodatkowych kosztów przekierowania przesyłki. I w tym wypadku z pewnością warto złożyć żądanie dosyłania przesyłek.
Gdy natomiast nowy adres jest przydzielony do innego urzędu pocztowego, każdy przekierowany list będzie kosztował równowartość jego wysyłki (np. list zwykły 2 zł, list priorytetowy 2,50 zł – przy standardowych wymiarach i wadze). W tej sytuacji poniesiemy większe koszty. Może się to jednak przydać w sytuacji, gdy nie będziemy mieć możliwości odebrania korespondencji z dotychczasowego adresu zamieszkania lub gdy zależy nam, aby osoba tam zamieszkująca nie widziała od kogo otrzymujemy listy.
Z żądania dosyłania przesyłek i przekazów pocztowych mogą korzystać zarówno osoby prywatne jak i przedsiębiorstwa.
W jakich wypadkach nie dostaniemy listu pod nowy adres
Uwaga! Żądanie dosyłania przesyłek pocztowych nie dotyczy przesyłek poleconych, wymagających pisemnego potwierdzenia odbioru. Takie listy nie mogą zostać przekierowane.